A kép forrása: Blikk
Az év végén a Spotify svéd streaming szolgáltató a zene (és más hanganyagok) révén összeköt több mint félmilliárd embert 183 országból. Ez nem csak azért hatalmas tett, mert mindenki személyre szabott csomagot kap (a kampány neve, Spotify Wrapped arra utal, hogy átadják becsomagolva, amit egy éven át hallgattunk), hanem óriási technológiai bravúr is.
A Spotify minden év végén összefoglalókat készít a felhasználók zeneszámai, előadói, műfajai és hallgatási ideje alapján. Ezeket az információkat e-mailben vagy az alkalmazásban jeleníti meg. A Spotify Wrapped működését a Hightouch adatszinkronizáló cég blogja mutatta be. A Spotify rengeteg viselkedési adatot gyűjt az alkalmazás használatáról, beleértve a zeneszámok, podcastok és hangoskönyvek streamelési idejét. Az adatokat összegezésével globális és egyéni szinten is képesek mérőszámokat számítani a felhasználók számára.