A kép forrása: Blikk
A Kínából származó e-autókra kivetett büntetővámok egyszerű megoldásnak tűnnek, hogy az Európai Unió valahogy szabályozni tudja a kocsidömpinget. Egy szakértő azonban azonnali és hosszú távú következményekre figyelmeztet. Nézzük, mivel járhat ez a döntés.
Az EU Bizottság által fontolgatott büntetővámok a németországi és az összes EU-s vásárlót is büntetnék, ha Kínából származó autót szeretnének vásárolni. Németországban a regisztrált e-autók 14 százaléka már most is Kínából származik. A kínai autók eláraszthatják az uniós autópiacot, ahol akár 25 százalék részesedésre is számíthatunk. Az uniós autókra magas vámot vetnének ki a törvényhozók, ami csökkentené a keresletet, és a viszonylag alacsony árú modellek is megdrágulnának. Az árelőnyök már tükrözik a kínai termelés méretgazdaságosságát \