A telekommunikációs vállalat hackertámadása: Az ügyfelek személyes adatainak jelentős része kiszivárgott

A telekommunikációs vállalat hackertámadása: Az ügyfelek személyes adatainak jelentős része kiszivárgott

Hackerek betörtek az AT&T által használt felhőplatformra, és letöltötték a vállalat majdnem összes mobiltelefonos ügyfelének hívás- és szöveges üzenetrögzítését egy több hónapos időszak alatt. A hírt a cég maga jelentette be, valamint fontos részleteket is elárultak a nyomozással kapcsolatban. A kár azonban jelentős.

Az AT&T-nek 2022 májusa és 2022 októbere között kezdeményezett hívásokat és szöveges üzeneteket érintő adatlopás rendkívül jelentős és példátlan volt. Az AT&T egy amerikai telekommunikációs vállalat, melynek gyökerei Alexander Graham Bell telefonfeltalálásáig nyúlnak vissza. A cég a 19. században a Bell System anyavállalatává vált, és 2010-ben az Amerikai Egyesült Államokban a 7. legnagyobb vállalat volt. A Forbes 2011-ben a világ 14. legnagyobb vállalataként rangsorolta, és több mint 100,7 millió mobil-ügyféllel rendelkezik. Az ellopott adatokhoz kapcsolódóan az AT&T közleményében arról számolt be, hogy külső hackereknek sikerült saját maguknak ellopniuk az adatokat, és tudomásukra jutott, hogy az illegális hozzáférési pontot lezárták. Az ellopott metaadatok egy része 2023 januárjától is érintette néhány ügyfél adatait, azonban a hívások és szöveges üzenetek időbélyegzőit nem tartalmazták, és nyilvánosan nem voltak elérhetőek.

Tovább a cikkhez