A kép forrása: Blikk
Egy friss tanulmány kimutatta, hogy a válaszadók közel fele az alapján állítja össze az étkezését, amit az influenszerek videóiban látott. A felmérés során azt is vizsgálták, hogy az adott trendek hatására, hogyan változnak meg a fogyasztói trendek. Például, ha egy influenszer az uborkára esküszik, akkor mennyivel ugrik meg az uborka vásárlások száma. Az adatok elképesztőek!
A felmérés az Egyesült Királyságban készült, melyben 2000 embert kérdeztek étkezési szokásaikról. A válaszok alapján 49% az étrendi trendeket követi, míg a válaszadók 55%-a influenszer oldalán látott termékeket vásárol. A Just Eat adatai szerint a közösségi média trendjei hatással vannak a kiszállított ételekre. A TikTokon népszerű influenszerek, mint Logan Moffitt, és a fagyasztott paradicsom trendje jelentős hatással vannak az élelmiszerfogyasztásra. A Clean Eating trendnek köszönhetően nőtt a matcha tea és a lazacos tálak fogyasztása, ugyanakkor a "little treat" fogalma is népszerűséget szerzett naponta fogyasztott kis finomságok formájában.