A kép forrása: Blikk
Egy „ERIAKOS” elnevezésű csalási kampány több mint 600 hamis webshopot népszerűsített Facebook-hirdetéseken keresztül, hogy ellopja a látogatók személyes és pénzügyi adatait. Az oldalak ismert márkák termékeit kínálták jelentős kedvezményekkel, de csak mobileszközökön keresztül voltak elérhetők, hogy kikerüljék a biztonsági szkennereket. Illetve a múltidő még egyáltalán nem indokolt.
A Recorded Future fedezte fel az ERIAKOS nevű csalási kampányt, amelyet valószínűleg Kínából indítottak. A kampány rövid életű hamis webhelyek létrehozásával folytatódik, és mobilfelhasználókat célzó hirdetések segítségével próbálja becsapni az embereket. A csaló hirdetések nagy részét a Facebookon helyezték el, hamis felhasználói beszámolókat használva az elkötelezettség növelése érdekében. Az átverési domainek gyorsan váltakoznak, hogy ne lehessen azonnal észlelni és eltávolítani őket. A fenyegetés további veszélyt jelent, mivel az ellopott kártyaadatokat más rosszindulatú célokra is felhasználhatják vagy értékesíthetik a darkneten. Fontos az internetes vásárlásoknál óvatosságot tanúsítani, és megfelelően tájékozódni az ismeretlen weboldalakról.