A kép forrása: Blikk
A tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok tilalmának megsértése miatt mintegy 307 millió forintos bírságot szabott ki a Wizz Air légitársaságra a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) Versenytanácsa – írja az MTI.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) közleménye szerint a Wizz Air a szakmai gondosság követelményét sértő kereskedelmi kommunikációt folytatott az automatikus utasfelvételi szolgáltatás lényeges jellemzőiről. A légitársaság elhallgatta, hogy egyes szolgáltatási csomagjainak részét képező “többletszolgáltatásokat” külön-külön is megvásárolhatják a fogyasztók, ezzel a cég a drágább csomagok irányába terelte a fogyasztókat. A GVH által indított versenyfelügyeleti eljárás során a Wizz Air több vállalást tett, azonban ezeket a versenytanács – azok kétséges megvalósíthatóságára tekintettel – nem fogadta el. Az elmúlt években a GVH kiemelt figyelemmel kíséri a légi közlekedés hazai piacát. Rigó Csaba Balázs, a GVH elnöke az utasok védelme érdekében figyelemfelhívást küldött több, Magyarországon működő diszkont-légitársaság, közte a Wizz Air vezetőjének is.