A kép forrása: Blikk
Közeledik a karácsonyi időszak, a kiskereskedelemben ilyenkor extra akciók, kedvezmények csábítják a vásárlókat. Nem véletlen, hisz a karácsony előtti néhány hét a nagyobb bevásárlások ideje a családoknál, s egyáltalán nem mindegy, hogy mit és mennyiért vásárolunk meg, mi mennyiért kerül a karácsonyi asztalra, netán a karácsonyfa alá. Infláció, kötelező akciózások, online árfigyelő és hatalmas verseny a vásárlók kegyeiért: ez jellemezte az idei évet.
Az ALDI Magyarország Élelmiszer Bt. országos ügyvezető igazgatója, Bernhard Haider válaszolt a kérdésekre, és elmondta, hogy az árfigyelő rendszer bevezetése nem volt jelentős hatással a forgalomra. Az árak alacsony szintjét az árfelmérések is visszaigazolták, és a kuponakciók, szórólapok, valamint a kedvező áron kapható XXL kiszerelések inkább megmozgatják a fogyasztókat. Az újonnan nyíló és tervezett üzletek is jelentős hatással vannak a vásárlószámra és a forgalomra. Az infláció csökkenése nyomán az ALDI több száz termék árát sikerült lejjebb vinni, beleértve a nem élelmiszer jellegű termékeket is. Az üdítők, halak, barkácseszközök és kertészeti cikkek forgalma emelkedett, míg néhány alaptermék értékesítése alacsonyabb dinamikát mutatott.