A kép forrása: Blikk
Fellélegezhetnek az Apple-botrány károsultjai. Vannak, akik már meg is kapták a hibásan levett összegeket. A Gránit Bank vasárnap jelentette be, hogy az ügyfeleik számlájára már megérkezett a kártalanítás a jogosulatlan App Store-terhelések miatt.
A Gránit Bank az App Store incidens kapcsán azonnal cselekedett az ügyfelek pénzének biztonsága érdekében. Felvette a kapcsolatot az Apple-lel, letiltotta a jogtalan terheléseket indító kereskedői platformot, és sms-t küldött az ügyfeleknek a kártyalimit minimalizálására. Az intézkedés hatására nőtt a limitállítások száma. Az Apple azonnal tájékoztatta a bankot a problémáról, és meg is jelentek a jóváírások a károsult ügyfelek számláján. A Magyar Nemzeti Bank felszólította a hitelintézeteket, hogy kezdjék meg a kártalanítást az Apple által okozott jogosulatlan terhelések miatt. A jegybank szerint a pénz teljeskörűen visszajár az ügyfeleknek, mivel technikai hiba okozta a tranzakciókat, nem pedig kibertámadás.