A kép forrása: Blikk
A magyar kormány kiemelt figyelmet fordít a tejek és tejtermékek árára, és úgy tűnik, a kiskereskedelemért felelős nemzetgazdasági tárca mostanra együttműködik az élelmiszer-kiskereskedelmi láncokkal is. Friss elemzés szerint egy 10 napos időszakban a 13 kategóriába tartozó 549 termék közül 60 esetben csökkentek az árak a bolthálózatok, amelyek további árleszállításokat helyeztek kilátásba. Az elemzésből kiderül, a különböző kiskereskedelmi láncok eltérő mértékben csökkentették áraikat.
A tejtermékek áremelkedése komoly fejtörést okoz a magyar családoknak. A KSH adatai szerint a tejtermékek fontos részét képezik a vásárlásoknak, így az áremelkedés érzékenyen érinti a háztartásokat. A kormány és az üzletláncok egyeztetései arra irányulnak, hogy enyhítsék a fogyasztók terheit, de a helyzet bonyolultabb, mint elsőre tűnik. Az online árfigyelő rendszer bevezetése óta a kormány átláthatóbbá kívánja tenni az árakat, és ösztönözni a versenyt a kiskereskedelmi piacon.