Az Amazon az online piaci teljes körű dominancia felépítésén dolgozik a Temu ellen – Az új piacteret indítva a konkurenciát erősíti

Az Amazon az online piaci teljes körű dominancia felépítésén dolgozik a Temu ellen - Az új piacteret indítva a konkurenciát erősíti

Az Amazon belevágott a versenybe a népszerű kínai online piacterekkel, és elindította saját piacterét, a Haul-t, amely az alacsony árakkal hódítana a vásárlók körében. A Haul jelenleg még csak az Amazon applikációján belül érhető el béta verzióban, de az ígéretek szerint hamarosan szélesebb körben is elérhetővé válik. Az Amazon a “filléres” árak és a közvetlen kínai szállítás révén kívánja magához vonzani a vásárlókat, bár a szállítási idők hosszabbak lehetnek, mint az Amazonon megszokottak.

Az Amazon szerint a Haul piacterén jelenleg nincs 20 dollárnál drágább termék, a legtöbb árucikk pedig 10 dollárnál is olcsóbb. Különösen népszerűek a 2 dollárért kínált telefontokok, a 3 dolláros ruházati termékek és az 5 dollárért elérhető párnacsomagok. A Haul piacterén kínált termékek közvetlenül Kínából érkeznek, ami hosszabb szállítási időt jelent, akár két-három hetet is várniuk kellhet a megrendelt termékek megérkezésére. Az Amazon tervez egy olyan online áruházatot, ahol kínai kereskedők kínálhatják termékeiket közvetlenül a vásárlóknak, ez a lépés a kínai konkurensekkel szembeni határozott fellépés jele lehet. A Temu ellen Uniós eljárás is indult.

Tovább a cikkhez