Az “Apple-botrány: az MNB válasza és a pénz keresztvetése” címet adnám erre a témára.

Az "Apple-botrány: az MNB válasza és a pénz keresztvetése" címet adnám erre a témára.

Tegnap jelentős mennyiségű jogosulatlan kártyás tranzakciót indított az Apple az ügyfelei felé, ami a jelenlegi információk szerint technikai problémára vezethető vissza. Az MNB szorosan figyelemmel kíséri az Apple szolgáltatásokhoz kötődő jogosulatlan fizetések ügyét az ügyfelek védelme és az elektronikus pénzforgalomba vetett bizalom fenntartása érdekében. A jogosulatlan és jóvá nem hagyott kártyatranzakciók teljes összege a károsultaknak visszajár – írja lapunknak elküldött közleményében a Magyar Nemzeti Bank.

Az Apple Pay számos embert ért váratlan levonással, amelyekért az Apple felelős. Az MNB jelentős mennyiségű jogosulatlan tranzakcióról értesült, amely technikai problémára vezethető vissza, és folyamatosan nyomon követi az eseményeket. Az érintett bankoknak elvárták, hogy vizsgálják meg az eseményeket, és szükség esetén tegyenek lépéseket az ügyfelek érdekében. Az MNB kiemelte, hogy az ügyfeleknek fontos aktívan használniuk a tranzakciós limiteket, és csak megbízható helyeken menthessék el kártyaadatjaikat. Emellett javasolta, hogy az ügyfelek titokban tartsák fizetési adataikat, és ne adják meg azokat online tranzakciók során. Az MNB figyelmeztetett arra is, hogy banki jelszavakat, PIN-kódokat, felhasználóneveket soha ne adjanak meg online fizetésekor.

Tovább a cikkhez