Az árcsökkenés útjára indult a műszaki eszközök piacon, az Euronics pedig új üzletek nyitására készen áll

Az Euronics új üzleteket nyit arra számítva, hogy az infláció tovább mérséklődik és visszatér a vásárlási kedv. A cég árbevétele 2023-ban a hazai kiskereskedelmi forgalom apadásával párhuzamosan csökkent, ahogy a vásárlások száma is. Az utolsó negyedév azonban ismét jó eredményeket, az online kiszállítással rendelt termékek esetében pedig rekordnövekedést hozott.

2023-ban a magyarországi kiskereskedelmi forgalom csökkent az infláció növekedésével párhuzamosan, de az árak emelkedése az év végére normalizálódott a műszaki cikkek piacán. A Blue Week és a Black Friday kedvezményes időszaka alatt a vásárlók átlagosan 66 százalékkal többet költöttek el egy vásárlás során, mint az év során általában. Az Euronics decemberben rekordot döntött az árbevétel és az eladási darabszám terén. A legnépszerűbb termékek közé tartoztak a háztartási kisgépek, az okostelefonok és a televíziók. A megelőző évhez képest némi visszaeséssel, de a háztartási nagygépek is egész évben slágerterméknek számítottak az Euronicsnál. Az infláció ellenére 2023-ban közel azonos volt az átlagos kosárérték az Euronicsnál, a vásárlók átlagosan 28 ezer Ft-ot költöttek el egy alkalommal a vállalat online és offline üzleteiben. A vásárlási motiváció várhatóan lassan, de vissza fog térni 2024-ben.

Tovább a cikkhez