A németországi Fraunhofer Intézet kutatói olyan energiatároló egységekké akarják alakítani az elektromos autókat, amelyek vészhelyzetben a közüzemi áramhálózatot is tehermentesíthetik. Így amikor leáll az áramellátás, vészhelyzetben akár az e-autók akkumulátora is bevethető lesz.
Az elektromos autók kétirányú töltésre alkalmasak, és e-autókkal más eszközöket is lehet árammal tölteni vagy működtetni. A Fraunhofer IEE nagyszabású projekt keretében dolgozik a V2G megközelítésen, amely lehetővé teszi a járművek akkumulátorából áram táplálását vissza a közüzemi hálózatba. A kutatók egy multifunkcionális meghajtó- és töltőegységet alkalmaznak a modern elektromos autókban, amely könnyebbé teszi az autót, hatékonyabbá az energiafelhasználást, és kisebb fogyasztást eredményez. A V2H funkció révén a technológia a háztartásokat a hálózattól függetlenül is képes lesz villamos energiával ellátni. A V2L megközelítésnek célja, hogy megvédje az energiahálózatot a túlzott ingadozástól. A jövő villamosenergia-hálózatának decentralizált megújuló energiaforrásokra kellene épülnie.