A kép forrása: Blikk
Nyári hőség az autópályán, ráadásul dugóban – ez minden sofőr számára kínszenvedés. Vajon az e-autókat hogyan érinti a forróság? Mennyivel csökken a hatótávolság, ha működik a légkondicionáló? A szakértők élesben tesztelték, milyen hatással van a villanyautókra, ha üdülőszezonban araszolnak és közben megy a klíma.
Az elektromos autók hatótávolsága és fogyasztása fontos téma, különösen a légkondicionáló használata során. A tesztek szerint a légkondicionáló működtetése óránként körülbelül 1,3-1,5 kWh energiafogyasztást jelent, ami 2 százalékos akkumulátorkapacitás-veszteséget eredményez. Ez nyári dugóban akár 64 kilométeres hatótávolság-veszteséget is jelenthet. Az elektromos autók légkondicionálója nem a motortól, hanem közvetlenül a nagyfeszültségű akkumulátorból nyeri az energiát, így dugóban is fenntartható a kényelmes hőmérséklet a belső térben. Az összehasonlítások szerint az elektromos autók hatékonyabban működnek a légkondicionálás során, mint a belső égésű motorral rendelkező járművek. Fontos tudni, hogy a légkondizás miatti többletfogyasztás meglehetősen kismértékű az elektromos autók esetében, és az eredmények általában más elektromos autókra is érvényesek.