Az identitás és társadalmi elvárások összetettségét boncolgató gondolatok együttese a cím: “Nőként és Napóleonként: Az identitás kettős kötöttségei

Az identitás és társadalmi elvárások összetettségét boncolgató gondolatok együttese a cím: "Nőként és Napóleonként: Az identitás kettős kötöttségei

Ákos a napokban jelentette meg Metropolis című dupla stúdióalbumát, amely rövid idő alatt aranylemezzé vált. A magyar énekes-dalszerző új lemeze, amely talán a legegyértelműbb állásfoglalás arról, hogy mit gondol a világról, ugyanakkor sokaknál kiverte a biztosítékot. Ákos most nemcsak az album fogadtatásáról, hanem az őt ért kritikákról is beszélt, hangsúlyozva, hogy konzervatív nézetei mindig is jelen voltak művészetében.

A Metropolis című dupla albummal Ákos újra a zenei csúcsokra tört, ami az eladási és letöltési listák élén végzett. Az énekes 36 éves pályafutása során első alkalommal készített dupla stúdióalbumot, melyet decemberi lemezbemutató koncerten mutat be a Papp László Budapest Sportarénában. Az album fogadtatása mellett az énekes a politikai vádakra is reagált egy interjúban, hangsúlyozva, hogy nem kívánt megosztó lenni, és versekkel szeretett volna megszólalni. Az sajtótájékoztatón az orwelli fikcióról beszélt és kritizálta azokat, akik pártpolitikai állásfoglalásnak értelmezték dalait. Ákos leszögezte, hogy konzervatív világnézete van, de mások világnézete dalszerzési szempontból közömbös számára. A Kékből rózsaszín című szám kapcsán reakciókat váltott ki, érvelve a dal tartalmával kapcsolatban, és kritizálva azokat, akik a normalitás védelme miatt próbálnak megszólalni. A dalszerző továbbá kérdéseket vetett fel a nemekkel kapcsolatos elfogadásról és az ahhoz való viszonyulásról.

Tovább a cikkhez