Az internetezés elérhetővé tétele hárommilliárd embert érint: így terveznek a nagy cégek

Az internetezés elérhetővé tétele hárommilliárd embert érint: így terveznek a nagy cégek

2015-ben a Google azt a küldetést tűzte ki maga elé, hogy a “következő milliárdnyi” embert csatlakoztatja az internethez. Ez a terv több mint sikeres volt, hárommilliárd ember még offline maradt – ezt a helyzetet más szervezetek is megpróbálják orvosolni. A Google tervének középpontjába az került, hogy saját alkalmazásai és szolgáltatásai akkor is fussanak a szerényebb okostelefonokon, ha azok offline állapotban vannak.

A keresőmonopólium együttműködve szolgáltatókkal és hardvergyártókkal megalkotott olyan mobiltelefonokat, amelyeken alkalmazások futtathatók, illetve létrehozta a Jio Phones-t, amelyet 25 dollárért kínált. A Facebook milliárdokat fektetett a Jio-ba, hogy új felhasználókat találjon a fejlődő világban. A Google hárommilliárd felhasználót szerzett, de leállította a Next Billion blog frissítését, és a csapatát más projektekbe olvasztotta vissza. A GSMA mobilipari kereskedelmi szervezet hárommilliárd embernek kíván segíteni a kapcsolatteremtésben, megfizethető mobiltelefonokat biztosítva. A használati szakadékot 38 százalékra becsülik, a legjelentősebb akadálynak a mobiltelefonok megfizethetőségét említik. A használati szakadékot további tényezők – digitális írástudás hiánya, releváns tartalom hiánya, online biztonsági aggályok – is hozzájárulnak, valamint az, hogy sokan nem rendelkeznek hiteltörténettel vagy bankszámlával.

Tovább a cikkhez