A kép forrása: Blikk
Csütörtöktől minden Magyarországra értékesítő webshopnak kötelező felajánlania a vevői számára a Magyar Posta kézbesítő szolgáltatásait. Megnéztük, sikerült-e a rendeletnek eleget tenni, és hogyan viszonyulnak az MPL árai a többi szolgáltató tarifáihoz.
A Magyar Posta várhatóan nagyobb forgalomra számít a kötelező kiszállítói feltüntetés miatt a webáruházaknál. Az állami vállalat marketingkommunikációs főigazgatója szerint a változás feladatot jelent a postának, és lehetőséget teremt több mint kétezer település lakosságának. Az MPL szolgáltatása elsősorban a házhoz szállításban nyújt előnyt, de emellett rendelkeznek csomagautomatákkal is. Vannak olyan vélemények, melyek szerint az MPL szabályozása hátrányosan érintheti a kereskedők üzleti stratégiáját és terveit. A webshopok számára lehetőség van egyedi szerződés kötésére az MPL szolgáltatására, de hiányában kötelesek a kormányrendelet által meghatározott árakat feltüntetni. Globális szolgáltatóknál és webshopoknál felmerül a kérdés, hogyan fogja a hatóság ellenőrizni a szabályozást.