A kép forrása: Blikk
Az adatvédelem nagy szerepet játszik az interneten, de úgy tűnik, a legtöbb ember nem törődik a magánéletével az okostévék használatakor. Pedig egy friss tanulmány szerint ez több mint helyénvaló lenne! Különösen, hogy az EU-ban az általános adatvédelmi rendelet fontos szabályrendszert hozott létre a visszaélésekkel szemben. Ám van egy terület, amelyet mind a felhasználók, mind az adatvédelem hajlamosak voltak eddig figyelmen kívül hagyni: az okostelevízióké.
A mai technológiával rendelkező készülékek használata során sok személyes adatot osztunk meg nagyvállalatokkal, ami összpontosulhat az okostévék automatikus tartalomfelismerésében. Egy új tanulmány szerint az USA, Nagy-Britannia és Spanyolország kutatói arra a következtetésre jutottak, hogy az okostévék képernyőképeket készítenek a kijelzőn zajló eseményekről, és ezeket a képeket továbbítják a gyártóknak a felhasználói viselkedés nyomon követése és célzott hirdetések elhelyezése érdekében. A Samsung és az LG televízióit vizsgálva kiderült, hogy az automatikus tartalomfelismerést alkalmazzák, és a képernyőképeket továbbítják a gyártóknak. Az adatvédelmi beállításokon keresztül ez a kémkedés leállítható, azonban a beállítások keresése és deaktiválása gyártótól függően változhat.