Az új Globus kampány: forróvá varázsolja a konzerveket Sütő Enikő és társai

Az új Globus kampány: forróvá varázsolja a konzerveket Sütő Enikő és társai

„Befőz Önnek a konzervipar” – ezzel az egyszerű szlogennel hirdették a szocializmus évtizedeiben, hogy az állami konzervgyár a munkába állt háziasszonyok barátja, segítője. A korabeli reklámok üzenete szerint a fémdobozba zárt töltött káposztát, babfőzeléket, pörköltöt menő volt enni – díjnyertes exportőré is váltunk, miután a magyar termék díjat kapott a brüsszeli világkiállításon.

A Globus konzerv 1965-től exportengedélyt kapott, és ezzel elérhetővé vált Nyugat-Európában is. Az ételgyárban készült konzervek népszerűsítésére modellek is részt vettek a reklámokban. Az állami konzerviparnak köszönhetően a konzervek elterjedtek a háztartásokban, és a házak kamráiban sorakoztak. A Globus márkanév már több mint 100 éves, és kezdetben katonáknak és lakossági fogyasztásra egyaránt készítettek konzerveket. A készételek mellett befőtt és húskrém is készült, és a vállalat ma is aktív a boltok polcain.

Tovább a cikkhez