A kép forrása: Blikk
Adorján János büszkén közelítette meg a leszállópályát a Szitakötővel: az első magyar repülőgép jól teljesített, sikerült a felszállás, már csak a landolás volt hátra. Aztán valami közbeszólt, ki tudja, hogy egy fuvallat, vagy egy elszámolt manőver, mindenesetre a szerkezet olyan erővel csapódott a földnek, hogy kiszakadt a futómű és a légcsavar is ripityára törött. Így indult a magyar gépes repülés története, néhány nap híján 115 évvel ezelőtt.
A Szitakt? (Libelle) legend?s leveg?be emelked?s?nek napj?t, 1910. janu?r 10-?t m?ig a magyar rep?l?s napjak?nt tisztelj?k. Az els? magyar modell rep?lt ezen a napon, b?r az igazi l?gihatalom m?g nem val?sult meg. Gr?ber Jen? ?s Adorj?n J?nos Budapesten egy aeropl?nt p?tnek, melynek motorja a Glattfelder-gyrban k?sz?lt. Az els? sikeres felsz?ll?sra janu?r 10-?n ker?lt sor Adorj?n J?nos vezet?s?vel, aki kijelentette, hogy a repl?st mindig egy kicsit t?bbet kell akarni.