A kép forrása: Blikk
Van még mit ünnepelnünk? A magyar közoktatás napja alkalmából megpróbáltunk utánajárni, milyen irányba változott a covid időszaka óta az oktatás helyzete Magyarországon, mik a jelenleg a legégetőbb problémák, illetve milyen lépésekre számíthatunk a jövőben.
Totyik Tamás, a Pedagógusok Szakszervezete elnöke szerint a covid időszaka komoly problémákat okozott a hazai közoktatásban. A pedagógushiány tovább nőtt az oltást megtagadók munkaviszonyának felfüggesztésével, valamint a jogállásváltással kapcsolatos helyzettel. A pályakezdők száma rendkívül alacsony, ami az oktatási pálya vonzerejének elvesztésére utal. A kormány ígéreteinek tartalmatlansága és a bizonytalanság tovább súlyosbítja a helyzetet.
Az oktatásban jelentkező problémák közt szerepel a diákok hátrányainak felzárkóztatásának elmaradása, ami a diákok kompetenciavesztéséhez vezetett. A digitális mérések bevezetése pozitív lépés volt, de nem biztosították a megfelelő infrastruktúrát hozzá. Totyik Tamás szerint az oktatás megoldásra váró főbb problémái a finanszírozás hiánya, a tanterv kérdése, valamint a pedagógusok munkaterhe