A kép forrása: Blikk
Ki emlékszik még, mi az a Faros? És a Nejlon Piroska? Na de a 200-as sorozat neve már biztosan mond valamit, ugye? Ha mégsem, akkor elárulhatjuk: mindannyian Ikarusok, olyanok, amelyekkel az 50-es, a 70-es, sőt talán még a 90-es években is utazhattak a szerencsések.
A Műszaki és Közlekedési Múzeum szervezésében ezen a hétvégén lehetőség nyílik a legendás buszok megcsodálására, melyek a Kádár-korszakban, valamint azt követő időszakban jártak. Ikarusok gyártása Magyarországon a második világháború után kezdődött, és a fehérvári gyár is beszállt a termelésbe. A Csepel D352 tűzoltóautó is látogatható lesz, mely még mindig működőképes. Az Ikarusok gyártása nagy vállalattá nőtte ki magát, több mint 300 ezer jármű készült, melyekből sok külföldre is eljutottak. A hatalmas beszállítói hálózatot is említették, melyben több mint ötven cég dolgozott az Ikarusnak. A cikkben említett különleges Ikarus típusok közé tartozik az Ikarus 55, 66 és a Nejlon Piroska (Ikarus 33), melyek ikonikus darabok voltak korukban.