A kép forrása: Blikk
A generációk közötti különbség sok módon megjelenthet egy cég, egy családi vállalkozás életében. Aki az 1990-es években vállalkozásba kezdett, mára már szeretné továbbadni családon belül – avagy eladni – a céget.
A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) szerint tavaly 25,8 ezer új társas vállalkozást jegyeztek be, miközben 37,8 ezer társas vállalkozás szűnt meg. Ezután a regisztrált társas vállalkozások száma folyamatosan csökken. A generációváltás kihívásokkal jár, különösen a családon belüli átadás esetén. Fontos, hogy a vállalkozásnak könnyen működnie kell cégvezető nélkül is, és hogy az átadás zökkenőmentesen menjen. Az generációk közötti különbségek hatással lehetnek a cég életére, és a Z-generáció már másképp gondolkodik és kommunikál, mint az előző generációk. Egy cégvezetőnek fontos, hogy rendelkezzen olyan eszközökkel, amelyek segítik az átmenetek zökkenőmentes kezelését.