A kép forrása: Blikk
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) párhuzamosan több vállalkozással szemben is eljárást indított, mivel az ásványvizes és üdítőitalos palackok címkéin feltüntetett, és egyéb kereskedelmi kommunikációjukban alkalmazott, a termék környezeti hatásaira vonatkozó állításokkal valószínűsíthetően megtévesztették a fogyasztókat.
A Gazdasági Versenyhivatal gyanúja szerint több vállalkozás, köztük a Fonte Viva Kft., a Szentkirályi Magyarország Kft., valamint a Coca-Cola vállalkozások megtévesztő állításokkal népszerűsítették termékeiket. Az állítások környezetvédelmi szempontokkal kapcsolatosak, mint például a PET-palack újrahasznosítása. A vállalkozások zöldre mosásra használták marketing- és PR-stratégiájukat azzal, hogy környezetbarátnak tüntették fel magukat anélkül, hogy valódi lépéseket tennének a környezetvédelemért. A Gazdasági Versenyhivatal kiemelten foglalkozik az ún. “zöld állításokkal” és segítő tanácsokat ad a vállalkozásoknak a fenntarthatósági és környezetvédelmi szempontokban. Az eljárások még folyamatban vannak, és három hónap hosszúságúak, melyet kétszer, egyenként legfeljebb két hónappal meghosszabbíthatnak.