A kép forrása: Blikk
Tudatos forgalomlassítással, a sebességhatárok csökkentésével kívánja minimalizálni a halálos közúti balesetek számát a magyar főváros. A tervezett új budapesti közlekedési stratégia szerint az általános, 30 km/h -s sebességhatár a forgalmi dugók kialakulásában, illetve gyorsabb feloldásában is segíthet. A Blikk Pausz Ferenc közlekedésbiztonsági szakértőt kérdezte, valóban a sebességhatárok, a gyorshajtók ellenőrzése, büntetése a megoldás?
Egy friss tanulmány szerint, ha egy autó gázol el egy gyalogost vagy biciklistát 30 km/órás sebességgel, mint 50 km/órás sebességgel, akkor 50 százalékkal nagyobb az esélye annak, hogy súlyosabb sérüléseket szenved az áldozat. Emellett a gyorsforgalmi utakon is szűnteti meg a 70-es megengedett sebességet, melynek hatásait tovább vizsgálják.