HÉV szolgáltatási színvonalának megőrzése: kritikus stratégiai cél a BKK számára

HÉV szolgáltatási színvonalának megőrzése: kritikus stratégiai cél a BKK számára

A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) álláspontja szerint a HÉV agglomerációs és budapesti közösségi közlekedési kapacitásának, illetve minimális szolgáltatási színvonalának fenntartása nemcsak közlekedéspolitikai kérdés, hanem stratégiai jelentőségű ügy. A témában szakmai és civil partnerek egyeztettek a BKK Mobilitási Témacsoportjának ülésén, amelyről a központ szombaton közleményben tájékoztatta az MTI-t.

A BKK közleményében kiemeli, hogy a Budapestet az agglomerációval összekötő kötöttpályás közlekedés, így a HÉV-vonalak megléte, folyamatos működtetése és fejlesztése elengedhetetlen a fenntartható utazási szolgáltatásokhoz. A tájékoztatás szerint a BKK és a BKV által kialakított vizsgálati szempontrendszert ismertették, valamint átmeneti megoldásként a TW-6000/6100 típusú járművek közlekedtetése is szóba került. A vizsgálat során infrastrukturális fejlesztésekre, járművezetőket érintő kérdésekre és ügyfélszolgálati szempontokra is kitértek. A BKK minden javaslatot megvizsgál, és a BKV Zrt.-vel együttműködve javaslatot alakít ki a HÉV-ek közlekedésével kapcsolatban. Fontosnak tartják, hogy a HÉV-eknél ne legyen ritkítás vagy kapacitáscsökkentés, és rövid távon megoldást kell találni az elmaradt járműbeszerzések és felújítások problémáira.

Tovább a cikkhez