Egy friss hazai felmérés szerint minden második online vásárló tapasztalt már kiszállítási késedelmet (49%) az elmúlt évben, minden harmadik késés a 2 napot is meghaladta. A legtürelmetlenebbek akkor vagyunk, ha élelmiszert rendelünk, akkor 2 órát is alig bírunk várni. Az is kiderült, ingyenes visszaküldést szeretnénk a legtöbben, ha valamin változtathatnának.
A Cégmenedzser Szoftver Kft. felmérést végzett a Black Friday és karácsonyi roham előtt annak érdekében, hogy kiderítse, hogyan lehetne mind a vásárlók, mind a kereskedők elégedettebbek a legnagyobb forgalmat lebonyolító időszak után. A felmérés rámutatott, hogy a fogyasztók gyorsabb szállítást várnak el, és az átlagos globális szállítási idő csökkenő tendenciát mutat. A nemzetközi porondon az elvárások termékkategóriánként eltérnek, míg a hazai felmérés szerint az ételkiszállítást szinte azonnal várjuk. A szállítási problémák hátterében gyakran a vállalatok belső folyamatainak és erőforrás-kezelésének hiányosságai állnak. A felmérés arra is rámutatott, hogy az online vásárlásokkal kapcsolatos elvárások növekednek, és a vásárlók számára fontos a hiteles vélemények olvasása, a termékvisszaküldés egyszerűsége, valamint a gyors információk kapása a megrendelés státuszáról.