Inflációval küzdve: Új stratégiák az ünnepi költekezéshez

Az emberek 85%-a hetekkel karácsony előtt elkezdi az ajándékok beszerzését, aminek legfőbb oka az, hogy elkerüljék az utolsó pillanatos ajándékbeszerzéssel járó stresszt – mutatják egy friss felmérés adatai. A megemelkedett árak miatt az emberek kétharmada jóval tudatosabban vásárol az idei ünnepi szezonban; a válaszadók fele külön költségvetést is készít az ünnepi kiadások kapcsán.

A Klarna 15 országban végzett felmérése szerint a karácsonyi készülődésre vonatkozó eredmények azt mutatják, hogy az emberek körében jellemző a tudatos ajándékbeszerzés, a költségvetés tervezése és az alkalmazások elterjedése a kiadások nyomon követésére. Az ajándékbeszerzés fő oka a decemberi stressz elkerülése, valamint az akciós ajánlatok kihasználása. Az emberek nagy része költségvetést készít az ünnepekre, főleg a fiatalabb korosztály. Az ünnepi kiadások legnagyobb részét az ajándékvásárlás teszi ki, és sokan szívesen használnák a kamatmentes részletfizetés lehetőségét. A gazdasági kihívások közepette a tervezés és a megalapozott döntéshozatal kiemelten fontos, és sokan terveznek úgy vásárolni, hogy csökkentsék a kiadásaikat.

Tovább a cikkhez