A kép forrása: Blikk
A metróvezetők beszámolója szerint tavasz óta sorra mondják fel a szolgálatot a klímák vezérlőpanelei, emiatt ugyanabban a “szaunában” kénytelenek ülni a 3-as metró vonalán közlekedő, felújított orosz metrószerelvények jelentős részében a vezetők, mint az utasok. A vezetőknek gyakran 35-40 fokos hőségben kell a munkájukat végezni. A jelenlegi kilátások szerint ez a helyzet a következő nyárra csak romlani fog, ha a BKV vezetősége nem tesz semmit.
Magyarországon hosszan tartó kánikula idején a MÁV vezetőfülkéiben 35-40°C hőmérséklet alakul ki, amelyet több alkalommal jeleztek hivatalosan is, de a válaszok elmaradtak. A BKV a metró klímaberendezéseinek javításáról szóló levele szerint a javításokhoz szükséges alkatrészek beszerzése és új berendezések szállítása hosszú időt vehet igénybe a nemzetközi helyzet miatt. Hőségriadó idején igyekeztek klímás járműveket forgalomba állítani, de előfordult olyan is, amelyben csak az egyik vezetőfülkében működött a klíma.