A kép forrása: Blikk
A Nemzeti Mobilfizetési Zrt. honlapján és a hozzá tartozó mobilfizetési rendszer oldalán jó ideje egy figyelmeztetés fogadja az ügyfeleket: technikai okok miatt a bankkártyás tranzakciók nem elérhetők. Az ügyfelek számára ez komoly kényelmetlenséget okoz, hiszen a rendszer számos szolgáltatást kínál, így például mobilparkolást, e-matrica-vásárlást és tömegközlekedési mobiljegyet. Az érintettek közül sokan felháborodtak, és kérdések merültek fel a cég hozzáállásával kapcsolatban.
A Nemzeti Mobilfizetési Zrt. válaszolt a Telex megkeresésére, és közölte, hogy a bankkártyás fizetés elérhetetlensége mögött biztonsági okok állnak. Cég javasolja az ügyfeleknek, hogy inkább az átutalásos fizetési módot válasszák a webes portálon vagy a mobilalkalmazásban. Android és iOS felhasználók számára a Google Pay és az Apple Pay is használható opció.