A kép forrása: Blikk
Az Apple-nél és a külföldi pénzügyi szolgáltatójánál felmerült technikai probléma miatt az elmúlt héten jelentős számú hazai ügyfélnél történt jogosulatlan kártyás tranzakció. Az MNB határozott fellépésének és aktív közreműködésének hatására folyamatban van az érintettek teljes körű kártalanítása. Amennyiben valaki még nem kapta meg a jogosulatlan terhelés ellenértékét, abban az esetben jelezze panaszát a hitelintézeténél – írja legújabb közleményében a Magyar Nemzeti Bank.
Az Apple technikai hibája miatt 780 ezer tranzakció történt, 2 milliárd forint értékben. Az MNB folyamatosan nyomon követte az eseményeket és kapcsolatot tartott a hazai bankszektorral, valamint az Apple képviselőivel.
A lakosság minél gyorsabb visszakapta a jogosulatlan terheléseket, és az MNB kiemelt célja az volt, hogy megőrizze az elektronikus pénzforgalomba vetett bizalmat. Fontos volt, hogy a hazai ügyfelek biztonságban legyenek mind technikai hiba, mind kibertámadás esetén.
Az MNB világos és határozott üzenetet képviselt az érintettek felé, hogy minden jogszabályoknak megfelelően visszajárjon az Apple technikai hiba miatt történt hibás terhelés.
A legtöbb érintett ügyfél visszakapta a jogosulatlanul terhelt összegeket, az MNB pedig javasolja az ügyfeleknek, hogy ellenőrizzék banki egyenlegüket és a tranzakciótörténetüket. Az MNB tovább vizsgálja az eseményeket, hogy minden szükséges információ teljeskörűen a rendelkezésére álljon, valamint biztosíthassa, hogy hasonló esetek a jövőben elkerülhetők legyenek.