A kép forrása: Blikk
Egy teherhajó óriási, merev vitorlákkal való utólagos felszerelése – a tengeren szerzett, féléve tapasztalatok alapján – hatékonyan csökkentette az üzemanyag-fogyasztást és a szén-dioxid-kibocsátást – derül ki a Cargill hajózási cég adataiból. De ez még csak a kezdet.
A Pyxis Ocean kísérleti vitorlákat tesztelt brit tervezésű WindWings vitorlákat hat hónapig. A Cargill szerint az adatok alátámasztják a szélenergia jövőbeli használatának lehetőségeit a hajózási ágazat szén-dioxid-kibocsátásának csökkentésére. A szakértők szerint bátorítóak az eredmények, ugyanakkor csak nagyon kevés nemzetközi hajó használja jelenleg ezt a technológiát. A vitorlák ugyanabból az anyagból készültek, mint a szélturbinák lapátjai, és kikötőben összecsukhatóak, majd kinyitva a tengeren magasan állnak. A Cargill számításai szerint a teherszállító hajó fél év alatt jelentős üzemanyag-megtakarítást ért el a vitorlákkal felszerelve. A BAR Technologies tervezi más hajók vitorlákkal való felszerelését, és a jövőben három szárnnyal tervezik növelni az üzemanyag-megtakarítást.