A kép forrása: Blikk
Egyre szaporodnak az online csalások. A szélhámosok gyakran telefonon keresik fel az áldozatokat, hogy magukat banki alkalmazottnak kiadva jussanak hozzá kényes adatokhoz. A Nemzeti Védelmi Szolgálat most megosztott egy beszélgetést, amely bemutatja, milyen is az, amikor csalók csörögnek rá a potenciális áldozatokra.
Az online csalók által használt árulkodó jelek között szerepel, hogy nem kérhetnek visszahívást, erőszakosan tesznek fel kérdéseket, sürgetik a döntést, és rövid időkeretet adnak. Gyanús lehet továbbá, ha a ‘banki ügyintéző’ vagy ‘informatikus’ nem rendelkezik a szükséges banki adatokkal, és képernyőfotót vagy egyéb információt kér az egyenlegekről. Az átverésre utaló jelek között szerepel még az is, ha az elkövetők az Ön védelme érdekében applikáció azonnali letöltését kérik, valamint ha a hívás közben érkező kódokat kérik, mivel azok segítségével lopják el a pénzt.