A kép forrása: Blikk
A vásárlók zöme a kedvenc színében választana telefont, a férfiak közel fele készen áll a Viva Magenta színre, a fehér pedig lassan kikopik a keresett színek közül. Az online és offline módszert is használó felmérést a Motorola készítette a régiónkba tartozó nyolc európai országban az okostelefon-használók körében.
Az év színe különféle szakterületeket érint, beleértve a belsőépítészetet, divatot és technológiát. A Pantone cég 2024-es év színe a “Peach Fuzz” (őszibarackpehely), melyet a digitális eszközök számára ideálisnak tartanak. A telefonokhoz használt színek és anyagok preferenciáit vizsgálva a Motorola új megközelítést alkalmaz a színek és anyagok kiválasztásában. A kelet-közép-európai fogyasztók körében végzett kutatás meglepő eredményekkel szolgált a telefonok színpreferenciáját illetően, például a fehér szín kevésbé kedvelt, míg a Viva Magenta színű eszköz iránt nagy érdeklődés mutatkozott. A kék és zöld szín preferenciája jellemző az országokra, melyek különböző megnyilvánulási formákat és megbízható választást képviselnek. Az ezredfordulósok kifejezetten nyitottak az új színek iránt, szívesen választanának vibráló technológiával rendelkező telefonokat.