A kép forrása: Blikk
A YouTube-on a hirdetések meglehetősen bosszantóak, ami a platformon való videónézés régi és jól ismert mellékhatása. Sok felhasználó már szinte megszokta, hogy legalább egy helyen megjelenik a reklám a videóklip előtt, közben és után. Sok YouTube-felhasználó számára a megoldás a kihagyás gombra kattintás, amely rendszerint visszaszámlálással jelzi, mikor válik aktívvá. De ez hamarosan megváltozhat.
Az AndroidPolice online magazin beszámolt arról, hogy a YouTube alkalmazás újfajta viselkedést mutat a reklámok terén. A reklámok elindulnak visszaszámlálás nélkül, és a kihagyás gombja csak bizonyos idő elteltével jelenik meg. A reklámok alatt egy sárga folyamatjelző sáv fut, amely a visszaszámlálást mutatja, és csak a végén jelenik meg a kihagyás gombja. A Google dizájn megváltoztatásával igyekszik befolyásolni a felhasználók viselkedését, hogy megnövelje a reklámokra fordított figyelem idejét. Az Asztali verzióban szintén változások történtek a hirdetések kihagyásának módjában, amelyek arra utalnak, hogy a YouTube a felhasználói viselkedés jobb irányítására törekszik. A Google a jövőben nagyobb nézettséget szeretne garantálni a hirdetőinek, és a felhasználók viselkedését próbálja befolyásolni azáltal, hogy megnehezíti a reklámok kihagyását.