A kép forrása: Blikk
Gyerekkoromban a Honda Africa Twin volt számomra az álommotor. Emlékszem, amikor a határnyitás után a sok magyar átszabadult Ausztriába és mindenki Gorenjére, meg videómagnóra vágyott, én Africa Twint akartam – leginkább azért, mert ott pillantottam meg először életemben testközelből, valahol a Mariahilfer mellett. Az persze még a régi, ikerfényszórós, V2-es darab volt – sok szempontból egészen más, de azért mégis hasonló, mint az új.
A Honda Africa Twin modelljének új verziója, a CRF1100L már egy soros kéthengeres blokkot használ, ami 102 lóerős teljesítményt nyújt. A motor kiválóan teljesít terepen, és a nagy lökettérfogat miatt erős gőzkalapács-hatást kelt. Az alacsony fordulaton erős dohogással működik, viszont alig érzékelhető vibrációval. Az automata váltó könnyen megszokható és kényelmes, de bizonyos szituációkban kellemetlen meglepetéseket okozhat. A szerkezet használatahoz a rögzítőféket kell először elengedni, majd a D gomb megnyomásával sebességbe lehet tenni. A visszaváltás néha lassú, de a motor alapjáratról könnyedén össze tudja szedni magát bármilyen fokozatban.