Veszély a postaládában: Az ügyfelek ne dőljenek be a csalóknak!

Az utóbbi időszakban megint megnövekedett a Magyar Posta és szolgáltatásai nevében történő visszaélések száma, amelyekben a cég védjegyeit – például logóját – és arculati elemeit jogosulatlanul felhasználva igyekeznek megtéveszteni a lakosságot. Az ügyfelektől egyre több ilyen bejelentés is érkezik napi gyakorisággal.

Az e-mail és sms csalások sokféle módon jelentkezhetnek, például csomag átvételére, nyereményjátékra hivatkozva, és a lakosságot is érintik. A csalók hamis üzenetekben kérnek személyes adatokat vagy pénzt, és adathalász weboldalakra irányítanak át. Fontos, hogy ezekre a gyanús üzenetekre ne kattintsunk, ne adjunk meg adatainkat, és mindig ellenőrizzük a feladó címét vagy számát. A Magyar Posta kiemelte, hogy soha nem küld külföldi számról vagy nem hivatalos e-mail címről üzeneteket, és csak a hiteles posta.hu/szolgaltatasok/vam linket használja vámkezelési díjak esetén.

Tovább a cikkhez