Az ünnepek előtt kiadott fontos közlemény a Miniszterelnökségtől

Erre jobb, ha odafigyelsz. Kulcsfontosságú változás lép életbe a karácsony és a szilveszter miatt.

A Miniszterelnökség javasolja, hogy az előre tervezhető ügyeket december 22-e előtt intézzék el a kormányablakokban és kormányhivatali ügyfélszolgálatokon. Az igazgatási szünet alatt korlátozott nyitvatartással 22 kormányablak és a Központi Okmányiroda fogadja az ügyfeleket. A két ünnep közötti három munkanapon vármegyénként egy, a fővárosban három kormányablakban lesz lehetőség személyi igazolvány, útlevél, vezetői engedély, lakcímigazolás, ügyfélkapu-regisztráció, NEK-regisztráció, Európai Egészségbiztosítási Kártya igénylésére, valamint rendszeres létfenntartási támogatás iránti kérelem beadására. Az online beérkezett kérelmeket csak 2024. január 2-tól intézik a kormányablakok. A kormányhivatalok és járási hivatalok halaszthatatlan hatósági feladataikat az igazgatási szünetben is ellátják, a folyamatban lévő eljárások határidejébe az igazgatási szünet időszaka nem számít bele.

Tovább a cikkhez