A kép forrása: Bors
Vannak, akik a last minute utakra esküsznek, mások pedig a jó előre megtervezettre és befizetettre. Ez utóbbi nagy biztonságot ad a nyaralóknak, de mi van, ha az utolsó pillanatban közbe jön valami, és nem tudnak utazni vagy a helyszínen merül fel probléma? Visszakérhetik a pénzt?
Az utazások lemondási díjairól és visszatérítési lehetőségekről szóló bánatpénz számos esetben alkalmazható. A bánatpénz mértéke nem egységes, és előzetesen érdemes érdeklődni róla. Az utasoknak joguk van a bánatpénz visszajáró részére a felmondás esetén, de a befizetett összeg csökkentheti ezt az összeget. Az utasokat nem kötelezhetik a bánatpénz fizetésére, ha a szerződés jelentősen módosul. Továbbá, ha a Külügyminisztérium az utazást nem javasolja, vagy a légitársaság törléssel, átfoglalással vagy jegyár-visszatérítéssel kényszeríti az utast, akkor visszatérítésre jogosult. Ha a szolgáltatás nem felel meg a leírtaknak, az utas elállhat a foglalástól, és visszakérheti a befizetett összeget.