A kép forrása: Bors
A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) jogsegélyszolgálata, az Internet Hotline kampányának célja, hogy mind a szülők, mind a gyermekek mihamarabb ismerjék fel az online visszaéléseket, merjenek segítséget kérni, ha bajba kerültek és tudják hová fordulhatnak segítségért.
Az NMHH Digitális Szülőség kutatása szerint minden 10. gyermek válaszol vissza az őt bejelölő ismeretlennek, amely komoly következményekkel járhat. Az esetek egyike egy 13 éves magyar gyermeket érintett, akit egy ismeretlen felnőtt férfi jelölt be a Facebookon, majd intim üzenetekkel zaklatni kezdte. Az interneten felnőtt által létrehozott álprofilok áldozatai lettek, akiknek a bizalmába próbáltak férkőzni, és szexuális tartalmakat kicsalni. Az internetes zaklatás és veszélyeztetés nemcsak idegen felnőttektől, hanem akár kortársaiktól is érheti a gyerekeket. Az NMHH Internet Hotline segítségnyújtást és edukációt is nyújt az ilyen esetekben, hangsúlyozva a szülők és gyerekek számára a segítségkérés fontosságát.