A kép forrása: Dívány
Szeretnél hatással lenni másokra? Szívesen meggyőznél valakit, hogy amellett az opció mellett döntsön, amit te szeretnél? Vesd be ezeket a trükköket!
A meggyőzés és a manipuláció között létezik egy keskeny határvonal, amelyet a másik fél tudatosságában és szándékában kell keresni. A meggyőzésnél a másik fél tisztában van azzal, hogy miről próbáljuk meggyőzni, míg a manipulációnál nincs tudatában a másik szándékának. Az elsőbbségi hatás szerint az elsőként kapott információk nagyobb eséllyel maradnak meg az emlékezetünkben, és ezekre döntünk. A “ajtóba tett láb” technika szerint először kérjünk egy apró kérést, majd azt követően könnyebben teljesítenek nagyobb kéréseket. A kaméleonhatás alapján az emberek kedvesebbek lesznek, ha leutánozzuk a testbeszédüket. Továbbá, fontos, hogy az érvelés során ne essünk túlzásba, mert túl sok érv ellentétes hatást válthat ki. Az értékesítésben bevált meggyőzési technika az, ha valamit limitált vagy korlátozott számban kínálunk. Ha valaki nehezen meggyőzhető, érdemes rámutatni a közös pontokra, és feloldani az ellenállást.