A kép forrása: Dívány
A Barbie baba sokszor került támadások kereszttüzébe, és az egyik mese jó időre kiszorította a gyerekszobákból.
A Barbie baba sikere Ruth Handler üzleti érzékének és a gazdasági-társadalmi változásokhoz való alkalmazkodásának köszönhető. Az önálló személyiséggel rendelkező, öltöztethető babával a kislányoknak új lehetőségeket adott. Ruth Handler jól tudta, hogy a televíziós reklámok segítségével közvetlenül elérheti a célcsoportot, ezért 500 ezer dollárért vásárolt reklámidőt.
A Barbie sikere az árazásban is megmutatkozott, hiszen minden kislánynak elérhető áron kívántak Barbiét biztosítani. A marketing stratégia is jól átgondolt volt, létrehoztak Barbie Klubokat, ahol a gyerekek levelet írhattak Barbie-nak, és kiadtak újságot, amelyen Barbie volt a címlapon.
A fiú babára való igényre válaszul 1961-ben megjelent Ken, a Barbie párja. A Barbie megjelenésén is finomítottak az évek során, hogy az idők változásához igazodjanak.