A kép forrása: Dívány
Sok festő a festményen ábrázolt sokaság egyik tagjaként csempészte be magát képeire, ám mások ennél sokkal izgalmasabb trükköket vetettek be.
A reneszánsz idején a festők különféle trükköket alkalmaztak annak érdekében, hogy saját magukat becsempésszék festményeikbe. Az egyik gyakran használt technika az volt, hogy magukat ábrázolták a kompozíció egyik alakjának helyére. Ilyen például Botticelli Háromkirályok imádása című művében, valamint Raffaello Az athéni iskola című freskóján. Michelangelo a Sixtus-kápolnában található Utolsó ítéleten rejtette el magát önarckép formájában. Caravaggio Dávid Góliát fejével című festményén saját arcvonásait örökítette meg a levágott fejön. Egy másik elterjedt megoldás volt a festők tükröződésének ábrázolása a képeken, ilyen híres példa van Eyck Arnolfini házaspár című alkotása.