A kép forrása: Dívány
Sokszor embertelen bánásmódot alkalmaznak a bolti biztonsági őrök – akár egy rosszul lett vásárló esetében is.
Az Economx gazdasági szaklap cikkében arról ír, hogy az áruházakban hol van a határ a vagyonőrzés és a vásárlómegtartás között. Az olvasók saját tapasztalataikat osztják meg, például visszaélő biztonsági őrökről, megszégyenített nyugdíjas vásárlókról szólnak a szomorú történetek. Egy konkrét esetben egy nyugdíjas vevő rosszul lett, és az őt kísérő hozzátartozója egy joghurtot vett ki a hűtőből, hogy segítsen neki, majd a pénztárnál fizették ki. A biztonsági őr azonban megalázó hangnemben osztotta ki őket nyilvánosan.
Bubenkó Csaba, az Egyenlő.hu szakszervezet elnöke szerint a kereskedelmi egységekben az egyes szituációk jellemzően sokfélék és összetettek. Szükség van a biztonsági őrök munkájára, de fontos az empátia a vásárlók irányában is.