A kép forrása: Dívány
Ez az új trend nemcsak az alacsonyabb jövedelmű, hanem a tehetősebb fogyasztókra is jellemző lett.
A saját márkás árucikkek iránt megnőtt a kereslet a boltokban, ami a tartós infláció hatására alakult ki. Az EY friss nemzetközi kutatása szerint a vásárlók 72 százaléka árérzékenyebbé vált, különösen az élelmiszerek és más alapvető árucikkek esetében. Az élelmiszer-vásárlás tekintetében a fogyasztók közel egyharmada már a saját márkás termékeket részesíti előnyben, és a többségük szerint ezek ugyanúgy megfelelnek az igényeiknek. A kiskereskedők jól célzott promóciókkal igyekeznek tovább növelni a saját márkás termékek iránti keresletet. A saját márkás termékek iránti lelkesedés nem csupán a közepes és alacsonyabb jövedelmű rétegeket jellemzi, hanem a tehetősebb fogyasztók is fontolóra veszik ezeknek a vásárlását.