A márkahús csábítása: a magyarok tömege nem tudja, hogy gyengébb minőségű húst vesznek

A márkahús csábítása: a magyarok tömege nem tudja, hogy gyengébb minőségű húst vesznek

Az áremelések miatt sokan az olcsóbb termékeket keresik, amelyek azonban gyakran gyengébb minőségűek.

A fogyasztási szokások átalakulása, a sertésállomány folyamatos csökkenése, a forint árfolyamának ingadozása és a munkaerőhiány hatással van a húsipari termékek árára. A tendenciák azt mutatják, hogy az automatizálás lehet hosszú távú megoldás a nehéz munkakörülmények miatt egyre kevesebben szeretnek a húsiparban dolgozni. Az ágazat hazai szereplőit az elmúlt évben állatmegbetegedések, a romló gazdasági környezet és a gyengülő forint is negatívan érintette, ami miatt esetenként 50 százalékot meghaladó áremelkedést tapasztalhattak a vásárlók. A fogyasztók árérzékenyek, kevesebb húst vettek, és ha vettek, akkor is a saját márkás és/vagy az olcsóbb termékeket keresték. A Kaiser Food Kereskedelmi és Marketing Igazgatója szerint a fogyasztók a drágább termékek helyett olcsóbbat választottak. Emellett a húsipar problémái nem csak hazai viszonylatban jelentkeznek, hanem egész Európát is érintik.

Tovább a cikkhez