A kép forrása: Dívány
Meglephet, de mégis így van: a megítélt kártérítést nem minden esetben fizeti ki a MÁV.
A vonatok késése ingyázalmas probléma, különösen nyáron, amikor sokan tapasztalnak késéseket. Az Üzletem.hu Jagusztin Tamást, a Pest Vármegyei Főügyészség osztályvezető ügyészét kérdezte az utasok jogairól késéseknél. Jogi értelemben a vasúti szolgáltatóval és az utassal szerződés jön létre a menetjegy vagy bérlet megvásárlásakor. Fontos információ, hogy nem minősül késésnek, ha az utas vonatkimaradás esetén 180 percen, a vonat késése esetén 30 percen belül megérkezik a célállomásra. A vasúti társaságoknak számos kötelezettségük van késések esetén, például térítésmentesen fel kell ajánlaniuk az utasok elszállítását vagy alternatív szállítási szolgáltatást kell leszervezniük. Az átalány-visszatérítésre jogosult utasoknak az átalány-kártérítés mértéke is meghatározott, azonban az 1000 forintot meg nem haladó kifizetésekre nincs kötelezettség. Az átalány-kártérítési igényhez szükséges bizonylatokat csatolni kell, és különösen fontos az igazolás kérése az érkezési állomáson.