A kép forrása: Dívány
Világszinten is az élvonalban vagyunk.
A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) friss elemzése szerint a Föld népessége napi szinten 2 óra 25 percet, az európaiak pedig átlagosan 3 óra 22 percet tévéznek. Magyarországon azonban az ezredforduló óta töretlenül legalább négy órát töltünk el a televízió előtt. A Global Audience & Content Evolution (Glance) 71 országra kiterjedő vizsgálata szerint Amerika északi felén csökken a tévénézés, míg Dél-Amerikában népszerűbbé vált, és a napi fogyasztási idő 2022-ben a legmagasabb értéken zárt. Európában a tévénézésre fordított idő csökkenő trendet mutat, ugyanakkor Magyarország mindig az élen járt ebben a tekintetben. A magyar tévénézők 2022-ben is ugyanannyi időt szenteltek a tévézésre, mint 2021-ben, átlagosan 4 óra 51 percet. A legnézettebb műsorok között Európában a reality műfaj került túlsúlyba, míg a Dívány magazin egy új, 20. századi kalandozásra hívja az olvasókat.