Az ikonikus termékmarketing: fél liter víz ezer forintért

Az ikonikus termékmarketing: fél liter víz ezer forintért

Egy pohár ásványos vizet ihatunk néhány forintért és akár egy ezresért is, de vajon melyikkel mit kapunk, és miért fizetünk?

Az ásványvíz gyártmányok között nagy különbségek vannak, melynek ára akár több száz évet is felölelhet. Az értékes beltartalom mellett a marketing és árverseny is fontos szerepet játszik a termékek népszerűségében. Az Evian forrásvíz története 1789-ig nyúlik vissza, amikor a Szent Katalin-forrás gyógyító vízére bukkantak. A francia márki tapasztalatai alapján a helyi doktorok is kúraként javasolták a víz fogyasztását. Az olasz Dolomitokban sok száz éve fogyasztott San Pellegrino víz Évian alulmaradását okozta a francia forradalom idején. A grúz Borjomi ásványvíz már a hetedik században fürdőben kényeztette a környékbelieket, és már vagy ezer éve isszák is gyógyító vízét.

Tovább a cikkhez