Az influenszerek is az előírások alá tartoznak: a médiatörvény új szabályai

Egy influenszer esete akkora port vert fel, hogy a médiatörvényt is módosították miatta.

Chiara Ferragni Olaszország legnépszerűbb influenszere, aki 2022 decemberében egy jótékonysági akció keretében népszerűsített egy karácsonyi édességet. Az olasz versenyfelügyelet 380 millió forintnak megfelelő bírságot szabott ki rá, miután kiderült, hogy a sütemény gyártója már korábban adományozott a kórháznak. Ferragni bocsánatot kért, de a büntetés ellen fellebbezett. Az AGCOM új irányelveket dolgozott ki az esetből tanulva, amelyek előírják, hogy az influenszereknek minden reklámtartalmat egyértelműen jelezniük kell, különben akár 230 millió forintos pénzbírsággal is büntethetik őket. Emellett rájuk is kiterjesztették a többi médiumra érvényes szabályokat.

Tovább a cikkhez